Wednesday, February 5, 2014

monolog dalam hati

asalmkum wrh..wahai hati..kau kecewa?
tidaklah..aku cuma merasa..terkadang..
diriku hanya menipu dirimu..aku selalu..
merasa bahagia pada masa yang tidak patut..
aku selalu merasa selamat pada saat yang
salah..aku selalu merasa sayang..sayang 
yang tidak pada masanya..aku selalu merasa
gembira..ke atas perkara yang hanya aku
yang mampu merasainya..tidak yang lain..
dan aku selalu memberi perasaan yang 
terkadang buat kau kecewa..hati..kau..
tidak perlu merasa begitu..kerana..terkadang
aku sendiri yang meletak harapan yang terlalu
tinggi yang membuatkan kau juga..terbuai..
dek kerana harapan itu..harapan aku terlalu
tinggi menggunung hingga sampai satu masa..
aku juga merasa aku tidak pantas berada 
di situ..pada saat itu hanya kau..hanya kau..
menjadi peneman setia..yang sedia..memujuk..
memahami perasaan aku..lebih memahami 
dari yang lain..di saat aku kecewa..dek kerana.
keadaan dan harapan yang aku letakkan..
hanya kau..yang selalu ada dan mendengar..
serta memahami perasaan aku..bertapa sukarnya..
apa yang aku lalui..tanpa perlu aku menceritakannya..
dan hanya kau..kau memberi semangat untuk..
aku terus melangkah..walaupun terkadang..aku
terpaksa menoleh lagi..kebelakang..untuk melihat..
siapa aku sebelum ini..walaupun mungkin orang
lain tidak dapat menerima..bahkan mungkin pergi 
jauh meninggalkan aku..tetapi..kau tetap..disini..
menanti semua harapan aku menjadi kenyataan..
menanti segala perkara yang selalu buat aku 
merasa kecewa..dan buat aku bersemangat semula..

No comments:

Post a Comment