Friday, May 18, 2012

kenapa masih tanya kalau dah tahu

asalamkum..ai..tiba2 kemarin ada la sorang friend fb 
saya ni update status dia..bunyinya lebih kurang macam 
ni la 'apabila seorang perempuan bertanyakan sesuatu
jawablah dengan sejujurnya kerana sebenarnya dia telah
mengetahui jawapannya..ok secara langsungnya status 
tu memang ditujukan kepada kaum lelaki la..but saya rasa
betul jugak apa yang my  fb friend tu cakap..sebab saya pun 
selalu buat..dan yes..dia memang selalu jujur..tapi tu la kan.
kenyataan memang menyakitkan..itu semua orang tau..
*kalau tak tahu pun ada aku kesah...hehehe:PP
hehe..tapi tu la kan selalunya perempuan ni dia 
nak jugak benda tu keluar dari mulut orang tu sendiri
walaupun dia dah boleh agak apa jawapan orang tu
tapi kadang2 perbuatan dan tingkah laku seseorang 
juga sudah boleh memberi andaian yang memang laa.
kadang2 andaian tu tak betol..tapi masih boleh
dipertimbangkan kebenarannya..misalnya..jika..
seorang lelaki kerap menyebut nama seorang atau dua
dan boleh jadi tiga orang perempuan..itu bermaksud..
memang lelaki tu ada perasaan dekat perempuan tersebut..
cuma perasaan jenis yang macam mana ja yang kita 
kurang pasti dan selalunya benda tu yang akan disalah
tafsir..sekaranng ni better tanya sendiri ja kalau korang
ada tak puas hati ke ada yang korang nak tahu ke..senang..

p/s:tipula kalau tak kecewa bila dengar jawapan yang 
kau memang dah agak kan..sebenarnya bila saya tanya..
saya selalu harap jawapannya berbeza dengan apa yang
saya jangka..:))



No comments:

Post a Comment