Saturday, April 7, 2012

excited

as salam..hai..hehe..saya menjalani hidup saya 
dengan sangat normal yaa..*itupun kau nak 
bagitahu ke??tadak siapa nak tahu pun..ok
fine..whatever..hehe..actually..im feeling betul2
lonely..tak tahu lah kenapa kan..but itulah yang 
saya rasa kot..hehe..:P..btw..petang tadi saya
balik kampung..dan seperti yang normalnya..
saya berjumpa lah dengan sepupu2 saya 
yang comel2 belaka itu..*aiseehhh..macam cerita 
jejak kasih la pulak kan..hahaha..dan tiba2 my sepupu
yang umur dia sama dengan saya itu..hehe..btw dia ni
lelaki ok..dia cakap pasal permainan masa kami kecik2 
dulu..waa..tiba2 saja..saya rasa excited..permainan
dulu2 memang lagi best dari duduk dalam rumah
main PS2 derr..serius aihh..ahhaa..
permainan yang pertama ialah..GALAH PANJANG..
hehehhe..tengok upin dan kawan2 pun pandai main tau..
takkan korang tak tahu main..rugilaa kalau tak tahu..:P
and permainan kedua ialah..CONGKAK..kalau permainan
ini saya rasa korang semua tahu kot..sebab orang
dah cipta congkak yang moden sekarang ni..hehe
yang ini congkak yang sudah agak moden..
btw kalau korang nak tahu zaman dulu..orang korek
lubang2 ni dekat tanah..and dorang juga tak main
congkak guna biji guli..macam sekarang
dorang guna BIJI GETAH..korang tau biji getah tu 
macam mana??==!..
btw inilah rupanya biji getah tu..ahha..amacam..lawa dak?
hahahaha..permainan ketiga ialah..batu seremban..walaupun
saya sebenarnya orang kedah kan..ahaha..tetapi
kami tetap main BATU SEREMBAN..hehehe..:P
btw benda yang macam bantal busuk
korang tu laa batunyaa..hahaha..ini yang dah moden
orang dulu2 main guna batu je..nama
pun batu seremban kan..hahahaa!!tak pun
dorang guna biji getah yang kat atas tu..:D
ok finally ialah permainan yang paling..
saya suka..iaitu main BALING SELIPAR..hehe
lebih kurang macam ni laa..rupa selipar
yang nak kena baling tu..heheh.orang
dulu2 guna selipar jepun je..hehehe...
and the end..memang best permainan dulu
kan..heheheh...

p/s:sebab tu la orang dulu2 sihat..sebab dorang 
banyak main permainan outdoor..heheh..:D



No comments:

Post a Comment