Monday, October 10, 2011

that sentence

aslmkum..ai..haluu syg..ily..:):P
im hoping that all people that i love
will always be with me till the end..
nana pernah cakap..kawan takkan tinggalkan
kita walau apa pun yang kita cakap..
yaa..i like your sentence nana..saya sedikit
kecewa dengan sesuatu perkara..yeah..!!
im a human..and of course im not perfect..^^
and im glad that im trying to do and be the
best in what i do..but..orang susah nak nampak
kebaikkan yang kita lakukan..sesetengah akan..
cakap..'alaa..ada laa sebab dia buat baik tu'
setengah lagi akan cakap..'eleh..nak tunjuk baik la tu'
mulut orang sapa yang boleh tutup kan..:)..
even mulut sendiri pun kadang-kadang kita
susah nak tutup..tapi saya sedang cuba..
walaupun saya memang suka bercakap..:P
bila kita buat baik..tak da siapa yang nak puji..
(actually bukan nak sangat pun dipuji)
cuma ingin kebaikkan yang dilakukan akan
dibalas dengan kebaikkan jugak..tapi cuba korang
renung-renungkan..orang buat baik susah kita tak
nampak..tapi kalau sekali orang tu buat jahat..err..i mean
benda yang kurang menyenangkan..orang lain akan terus kata
macam-macam dan terus lupa segala kebaikkan yang pernah 
kita buat dulu..dan akan tetap dianggap jahat..:)..
kalau orang tu bukan kawan kita..dia takkan tolong kita
bila kita susah..dia takkan sibuk-sibuk nak tnya
kalau tiba-tiba muka kita dah jadi macam 
karipap basi..dan dia takkan sibuk-sibuk nak
tanya kita bila kita menangis macam nak gila..
dia takkan sibuk-sibuk nak risau atau
peduli pun kalau kau buat benda yang
tak betul..tapi bila silap sikit..
mungkin banyak kot..orang terus lupa..
terus jadi macam orang yang kepala dia terhantuk 
dekat dinding tu..alaa..terus hilang ingatan...hehe
i'll remeber the sentences from one of my FRIEND
'kawan macam tu takdak pun tak pa'..thanks a lot..
saya tidak sesekali marah dengan sentence tu..
lagipun ia telah mengajar saya..untuk cermin diri
sendiri..im not the one who will always be nice 
to you and others..but..saya akan selalu ingat dan..
berterima kasih dengan apa yang anda telah beri
kepada saya sepanjang persahabatan kita...
manusia datang dan pergi dalam hidup kita..
itu adalah fakta..setengah orang tu..dia datang kejap
je..tapi sudah mampu memberi kesan yang amat
mendalam dalam diri kita..macam orang yang 
saya telah jumpa dekat kem pengguna
haritu..mereka sangat baik
dan bila sampai hari terakhir di kem tu
saya mula rasa sedih sebab lepas ni
tak boleh jumpa mereka dah..setengah orang tu..dia
datang dan kita sudah mulai terasa yang dia tidak
mungkin akan meninggalkan kita..macam
kura-kura saya..bila saya letak dia dekat
luar dia terus nak lari..:P..kenapa ni??
saya bagi awak makan tak cukup eh??hehe..tapi alangkah
terkejutnya apabila dia meninggalkan kita..
dengan begitu kejam..tanpa menoleh kembali..
yaa..itulah kehidupan..dear..thanks a lot..
for teaching me..what life it is..pengalaman 
membuatkan kita semakin matang..dan semakin
berani menempuh hari-hari yang akan datang..

p/s:now i know..marah itu tak bagus..dan jangan kusutkan 
kepala dengan benda-benda yang tak penting..dan satu lagy
ini saya baca dari status fb sorang 'kawan'..hati mau keras..:P

No comments:

Post a Comment