Wednesday, September 7, 2011

tegur baik-baik

aslmkum..ai..hee..saya menjalani hari2
saya seperti biasa..dan dengan normal..
hidup bukanlah seperti yang selalu kita
semua bayangkan..tidak seindah cerita cinderella..
hee..tiba2 saja ni..hhahha..tapi itulah kenyataannya..
kadang2 kita sangka yang kita ni sudah cukup baik..
tidak kiralah dari aspek apa pun..perangai ke..
perbuatan ke..hee..tapi sebenarnya tak...orang 
sekeliling asyik berkata2..banyak sangat benda yang
tidak elok di mata mereka??kenapa??padahal kita telah cuba 
untuk menjadi yang lebih baik..yelaa..mana ada manusia 
yang betul2 sempurna..takda cacat cela kan..walaupun
tengok kat luar tu normal je..hee..setiap orang ada kekurangan
dan kelebihan sendiri..tak salah kalau na saling tegur menegur..
kalau ada yang tidak berkenan di hati..tapi agak2 la wei..
kalau na tegur tu..jangan laa melampau sangat..sampai
orang yang ditegur tu..terasa hati..kena la pandai sikit..
orang cakap kalau kita pandai..orang semua suka kita..
dan kita akan selalu membuat perkara yang betul..
tak semestinya kena pandai dalam akademik jaa..
kemahiran hidup pun kena belajar juga...kena la smart
sikit kalau na tegur tu..:)..yang na saling tegur menegur tu bagus laa
teruskan usaha yaa..yang hanya mahu berkata2 di belakang tabir tu..
sudah2 laa eh..bukan apa..buat penat lidah je..apa pun tak dapat..
orang ko kutuk tu pun bukan na jadi baik pun..
ko yang bertambah2 dosa..:)

p/s:hanya sekadar luahan hati saja..tiada kaitan dengan yang hidup ataupun
yang sudah tiada..:)

1 comment:

  1. hm..btul2..ssah nk puaskan ati mnusia. msing2 ada rgam ndri. da stgh suka tgur smpai nk malukan org. 2 mang cri nhas la..huhu

    ReplyDelete