Friday, July 29, 2011

kenapa nak cari yang jauh?

aslmkum..ai..hee..syg how are you??
sihat??^_^..hee...setelah membaca satu entry
daripada salah satu blog kegemaran saya..
hee..saya mendapat satu ilham..untuk..
menulis disini yaa..:).kadang2 kita tak sedar..
bahawa orang yang berada di sekeliling kita tu..
sayang sangat dekat kita..kita pulak sibuk
pegy cari orang yang jauh tu..
maksdunya..kita tak pernah perasan pun..
orang yang ada dekat dengan kita..
orang yang ada dengan kita waktu kita menangis..
waktu kita bersedih..yang jauh jugak yang kita
nak..ish3 tak baik tahu macam tu..:)
dan apabila kita menyedari bertapa
penting dan bermaknanya orang tu dalam 
hidup kita..orang tu sudah pergi jauh..
dan pada masa tu.kita baru nak cakap..
'aku mencintaimu..apakah sudah terlewat??'
emm entah la..tidak semua orang
bertuah untuk mendapat peluang kedua..
jadi nasihat saya..hargailah insan
yang selalu ada disampingmu...
kerana apabila dia mula melangkah
pergi..dia mungkin tidak akan pernah 
kembali..jagalah dia seadanya dia...
kerana setiap manusia diciptakan
dengan sifat ingin menyayangi dan di sayangi..

p/s:saya cuba sedaya upaya 'menjaga' awak..sebab
tidak semua orang bertuah mendapat peluang kedua..
ilysm hunny..^_^

No comments:

Post a Comment